Cviky s činkami | cvičení s činkami

Cviky s činkami – fitness trenér
Bc. Robin Krejčí radí, jak při
cvičení s činkami dosáhnout
ideálních výsledků:

Příprava na cvičení – proč je důležitá?

Bez zahřátí a protažení totiž hrozí zranění svalů, která jsou velice bolestivá.

Před cvičením byste tedy měli uvést tělo do správné teploty. Ideální je pro tento účel nějaká aerobní činnost, například krátká jízda na rotopedu nebo výklus na místě. Neméně důležité je i správné protažení svalů.

Pro růst svalů dodržujte následující pravidla:

1. Vždy vykonejte 8-10 tahů.

2. Berte si vždy činky tak těžké, aby ty poslední 2 tahy už byly velmi náročné – tak, abyste po tom posledním už cítili příjemnou bolest.

3. Cvičení s činkami opakujte 3-4 krát s pauzami kolem 30 sekund, maximálně 60 sekund.

4. Cviky s činkami provádějte plynulým pohybem.

5. Při napětí svalu (např. když zvedáte činku nad hlavu) vydechujte, při uvolnění (spouštění činky zpět do výchozí pozice) se nadechujte.

6. Jak často svaly namáhat? Kolik dní nechat svalům na regeneraci? Držte se následujících pravidel:

  • biceps potřebuje pro regeneraci po cvičení 2 dny
  • triceps 2 dny
  • zádové svalstvo 3 dny
  • prsa 3 dny
  • ramena 3 dny

( Pokud cvičíte jen za účelem zpevnění postavy a spalování kalorií, berte si lehčí činky a provádějte více tahů v jedné sérii. )

Jak vyrýsovat svaly a získat přitažlivou postavu:

Cvičením s činkami účinně posílíte svaly, ale tuk tím nespálíte. Pokud se však nezbavíte tuku, nebudou Vaše svaly tolik vidět a Vaše postava nebude ani působit tolik přitažlivě.

Pro hubnutí a získání přitažlivé postavy přidejte aerobní cviky. Při cvičení zdržujte Vaši tepovou frekvenci okolo 60 % Vašeho maxima. Maximum vaší tepové frekvence se určí následovně:

Muži: 220 – věk
Ženy: 226 – věk

Ze začátku je dobré si tepovou frekvenci měřit, než přijdete na to, jak zhruba dosáhnout té správné frekvence.

Mezi aerobní cvičení, které můžete běžně provozovat doma patří jízda na rotopedu či orbitreku, běhání nebo jízda na kole.

Pozor – proč někteří lidé pravidelně cvičí s činkami
a přesto se jejich postava nemění?

Důvod: stačí nesprávně sestavený jídelníček nebo jedna zdravotní komplikace (o které třeba ani nevíte) a proces hubnutí a tvarování postavy může být výrazně zpomalen nebo i zastaven.

Které komplikace například?

Můžete mít překyselený organismus nebo nesprávně si vybrat jídlo po cvičení – a hned je proces hubnutí a tvarování postavy ohrožen.

Pokud si chcete být jistý/á, že když budete cvičit, opravdu se dostaví viditelné výsledky, pak doporučuji si přečíst o principech hubnutí, které využívají výživoví poradci pro rychlé a viditelné výsledky. Můžete si o nich přečíst kliknutím na následující ikonu:



Tajné principy hubnutí,
které se využívají
v dietologických
poradnách
„;

O autorovi

Robin Krejčí vystudoval vysokou školu biochemie na Karlově univerzitě v Praze. Díky dlouholetým zkušenostem jako výživový poradce a fitness trenér byl zvolen lektorem seminářů Ambassador zdraví (seminář pro výživové poradce).
Sám se účastní konferencí odborníků na výživu a i nadále pomáhá svým klientům s redukcí váhy.